Najważniejsze pojęcia – Title, Description, H1

 

W pierwszej części skupimy się na najważniejszych elementach strony, o których należy zawsze pamiętać tworząc nowy artykuł lub opisując nowy produkt w naszej ofercie.

Title – czyli tytuł każdej strony. Jest to ta część, którą widzimy w wynikach wyszukiwania jako wyróżnią kolorem niebieskim.

Title to bardzo ważny element na stronie. Każdy tytuł powinien być zwięzły i unikalny, a dodatkowo nie powinien przekraczać 70 znaków, zawierając 1-2 słowa kluczowe, najlepiej łączące się z treścią na stronie.

Description – podobnie jak Title jest ważnym elementem każdej podstrony. Można powiedzieć, że pełni rolę streszczenia danej strony. Powinien być zatem unikalny, zachęcający oraz nie przekraczać 150-160 znaków.

H1, H2, H3… aż do H6 – nagłówki na stronie. Pełnią one bardzo ważną rolę informując użytkownika i pomagając mu w krótkim czasie zapoznać się z najważniejszymi aspektami poruszanymi w całej treści. Dla robota wyszukiwarki przebiega to podobnie, jednak z tą różnica, że większą uwagę przywiązuje on do słów kluczowych zawartych tych sekcjach. Należy zadbać o to, aby nagłówek H1 pojawił się najlepiej tylko raz na każdej podstronie, ponieważ pełni on najważniejszą rolę.

ALT – atrybut obrazka. Są to de facto opisy obrazka, dzięki którym wyszukiwarka rozumie co przedstawia dany obraz. Każdy obrazek powinien „być podpisany”, przez co zwiększamy swoje szanse na uzyskanie dodatkowego ruchu na naszej stronie pochodzącego z wyszukiwarki grafiki.

Przyjazne url-e – adres podstrony, pod którym dana treść jest osiągalna. Często spotyka się adresy np. w takiej postaci: http://strona.pl/D/168318define.php?term=buty-meskie. Te adresy zawierają dodatkowe znaki i cyfry stając się przez to mało czytelnymi i trudnymi do ewentualnego zapamiętania. Nie tylko dla użytkowników, ale i dla samych robotów internetowych powinny więc być one jak najprostsze i spójne. Najlepiej, kiedy będą się składały tylko z wartościowych słów kluczowych.

Linkowanie wewnętrzne – wewnętrzne powiązania pomiędzy podstronami. W przypadku, kiedy dana podstrona składa się dłuższego tekstu można to wykorzystać i w treści zamieścić dodatkowe linki do innych podstron. Dzięki temu czytający może w łatwiejszy sposób przejść i zapoznać się z innymi produktami, wydłużając tym samym czas, w którym pozostaje na naszej witrynie. Z drugiej zaś strony linkowanie wewnętrzne stanowi nieodłączny element optymalizacji strony, dzięki któremu możemy zawrzeć pod wybranymi przez nas słowami kluczowymi linki do innych podstron. Takie działanie przyczynia się tym samym do poprawy jej oceny przez roboty Google.

Linkowanie zewnętrzne – linki wychodzące z naszej podstrony do innych stron zewnętrznych. W artykule mogą pojawiać się linki do innych stron, należy jednak zadbać o to, aby ich liczba nie była zbyt duża w porównaniu do całej zawartości tekstu. W przypadku stron mniej zaufanych przez nas lub nie związanych stricte z naszą branżą powinny mieć one atrybut „nowollow”, czyli w tłumaczeniu: ‚nie podążaj. Jest to informacja dla robotów wyszukiwarki, aby nie przenosiły „mocy naszej podstrony” na ten link. W tym zakresie należy zwrócić też szczególną uwagę na linki umieszczone w stopce strony, ponieważ ich liczba może być znacznie większa. Stopka jest powielana w całym serwisie, co pociąga za sobą powielanie tych samych linków również na całej stronie.