Pozycjonowanie za złotówkę

 

Nie chodzi tu o hasła marketingowe największych dostawców serwerów i ich zapiski w regulaminie a wyjaśnienie i uzmysłowienie sobie, że działania SEO nie kosztują przysłowiowej złotówki. Wszystkie działania, począwszy od audytu, poprzez optymalizację, a na doborze i realizacji strategii skończywszy, wymagają dogłębnej analizy, przygotowania i odpowiedniej ilości czasu oraz środków na ten cel.

W Internecie natomiast cały czas pojawiają się oferty pozycjonowania za kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych miesięcznie w przeliczeniu na jedno słowo kluczowe, i to nie zależnie od branży, czy konkurencyjności. Z drugiej strony są też osoby, które potrafią tyle zapłacić i tylko przy uzyskaniu konkretnych efektów.

Efekty takich działań są niestety mizerne – pozycjonowana strona dostaje w krótkim czasie zazwyczaj bardzo dużą liczbę (najczęściej słabych) linków, co może (choć nie musi) przełożyć się na skok w pozycjach na krótką chwilę. Klient wówczas płaci za czasowe efekty ale w dalszej perspektywie domena narażona jest na filtr lub całkowity ban od Google (czyli usunięcie z wyników wyszukiwania).

Dlatego pozycjonowanie to długotrwały proces budowania zaufania, zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki internetowe.