Prowadzenie fanpage’a na Facebooku

Dla kogo?

Profil firmowy na Facebooku dedykowany jest wszystkim firmom, które chcą być nowoczesne i iść z duchem czasu. Firma, która posiada fanpage na Facebooku postrzegana jest jako dusza towarzystwa na imprezie – bierze aktywny udział w tym, co się dzieje wraz z innymi osobami. Musisz pamiętać tylko o jednym: Facebook to nie słup ogłoszeniowy. To miejsce budowania relacji z klientami i fanami marki. Jeżeli tego nie rozumiesz, nie potrzebujesz profilu na Facebooku.

Dlaczego Facebook?

Jest to najpopularniejszy portal społecznościowy, co stwarza ogromne możliwości marketingowe. Jego główną siłą jest dzielenie się z innymi użytkownikami ciekawymi materiałami, które swoim wirusowym zasięgiem mogą dotrzeć do tysięcy odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Dzięki łatwości publikowania informacji oraz dzielenia się nimi z innymi zyskujesz możliwość dotarcia ze swoją ofertą do nieskończonej liczby odbiorców dopasowanych do Twojej grupy docelowej.

Budowanie społeczności wokół firmy

Publikujesz zdjęcia i newsy powiązane z Twoją firmą. Dostarczasz wartościowych i przydatnych informacji dla użytkowników, którzy odwdzięczają się udostępniając je dalej dla swoich znajomych. W ten sposób budujesz nie tylko relacje z dotychczasowymi fanami marki i klientami, ale też i zyskujesz kolejnych obserwatorów, którzy mogą skorzystać z oferty Twojej firmy.

Co oferujemy?

  • Zakładanie fanpage’a od podstaw – wybranie odpowiedniej kategorii (np. lokalna firma, strona produktu itd.), nadanie nazwy i adresu strony, uzupełnienie podstawowych informacji w zakładce „Informacje”, wgranie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle (na podstawie przesłanych materiałów graficznych).
  • Prowadzenie już istniejącego fanpage’a – optymalizacja (przejrzenie i uzupełnienie zakładki „Informacje”, sprawdzenie poprawności działania przycisków CTA, zakładek, dopasowanie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle, sprawdzenie unikalnego adresu i nazwy strony), weryfikacja dotychczasowej strategii komunikacji i w razie potrzeby opracowanie nowej, redagowanie i umieszczanie postów.
  • Tworzenie przyciągających i angażujących treści – z uwzględnieniem słów kluczowych, na które pozycjonowana jest firma, również z prostą grafiką (wykonanie własnej, wykorzystanie materiałów od Klienta lub z banków zdjęć).
  • Redagowanie i umieszczanie postów w oparciu o analizę statystyczną – kiedy Twoi fani są w Internecie? Na tej podstawie ustalamy godziny publikacji postów, w tym z uwzględnieniem grupy docelowej – inne będą godziny publikowania treści dedykowanych dla matek z małymi dziećmi, a inne dla młodzieży uczącej się.
  • Stosowanie jedynie „białych praktyk” – nie kupujemy fanów, ponieważ nie generuje to wartościowego ruchu. Większość kupionych kont użytkowników nie pochodzi z Polski, są nieaktywne a w dodatku ostanie zmiany w algorytmie Facebooka wyszukują takie konta i je usuwają, przez co obcinany jest zasięg publikowanych postów na fanpage’u. Budujemy zaangażowanie od podstaw, do czego potrzebujemy także i Twojej pomocy – na dobry początek zaproś swoich znajomych oraz pracowników do polubienia danej strony. Im też przyda się wiedza, co dzieje się w firmie oraz jak przebiegają akcje marketingowe. Pamiętaj też, że ich znajomi to potencjalni klienci Twojej firmy.
  • Opracowanie strategii komunikacji z fanami – buduj pozytywny wizerunek firmy i zwiększaj grono zaufanych klientów poprzez posty dotyczące rabatów i promocji, nowych usługi lub produktów, ciekawostek z życia firmy bądź marki. Zadawaj pytania i angażuj społeczność. Podpowiadamy, gdzie warto się udzielać w dyskusjach, jakie materiały publikować oraz jak rozkręcić fanpage.
  • Promowanie postów – powoduje zwiększenie liczby odbiorców oraz daje większe możliwości dotarcia do grup docelowych podzielonych wg wieku, zainteresowań, płci, zamieszkania itd.

Czego oczekujemy?

Aby współpraca była efektywna oczekujemy tylko jednego – stałego kontaktu z działem PR i marketingu (lub osobą kontaktową). Jest to warunek konieczny, jeżeli naprawdę myślisz o budowaniu pozytywnego wizerunku swojej firmy na Facebooku. Pozwoli to m.in. na szybką reakcję, jeżeli któryś z fanów zada pytanie poprzez prywatną wiadomość lub w momencie opublikowania niekorzystnej opinii. A nie ma bowiem nic gorszego od niezadowolonego klienta, który w świecie Facebooka nie doczeka się szybkiej odpowiedzi…

Nasze realizacje

Sprawdź fanpage, które prowadzimy:

Studio Modnej Fryzury – Salon Fryzjerski w  Lublinie
Instytucja Otoczenia Biznesu Netrix Group
Lubelski Inkubator Technologii Informatycznych
Netrix IT