Dlaczego warto mieć mobilną wersję strony internetowej?

img-mobile-web

Dlaczego warto mieć mobilną wersję strony internetowej?

21 kwietnia Google wprowadziło nowy algorytm, który będzie oceniał zgodność stron internetowych z urządzeniami mobilnymi i przekładał to na mobilne wyniki wyszukiwania. Wprowadzone zmiany mają sprzyjać poprawie pozycji serwisów posiadających mobilne wersje.

separator

img-position

Brak wersji mobilnej = spadek pozycji w Google?

Jeżeli Twoja strona internetowa nie jest dostosowana do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych, prawdopodobnie po 21 kwietnia odnotuje spadek w wynikach wyszukiwania w Google, który może sięgać nawet do 25 proc. Na szczęście aktualizacja algorytmu wyszukiwarki nie wpływa na pozycję wyświetlaną na komputerach stacjonarnych i laptopach. Dlaczego więc warto mieć mobilną wersję.

separator

img-mobile-stats

Stały wzrost ruchu użytkowników mobilnych

Jak pokazują ostatnie badania, udział urządzeń mobilnych w ogólnej liczbie odsłon generowanych nieustannie na witrynach internetowych w Polsce rośnie. Pociąga to tym samym wzrost konsumpcji treści internetowych na ekranach telefonów i tabletów, w tym nie tylko w czasie wolnym, ale też i podczas przerw reklamowych w telewizji (tzw. multitasking). Internauci szukając czegoś w Internecie zawsze chcą jak najszybciej i najłatwiej dotrzeć do potrzebnych informacji, dlatego posiadanie dostosowanej do wyświetlania na małych ekranach strony www im to ułatwia.

separator

img-chance

Większe szanse na sprzedaż

Dopasowana do urządzeń mobilnych strona www to przede wszystkim większe szanse na sprzedaż produktów lub usług. Badania opublikowane w raporcie What Users Want Most from Mobile Sites Today
(https://static.googleusercontent.com/media/www.google.com.au/pl/au/events/thinkmultiscreen/pdf/gomo-study-australia-logo.pdf) pokazały, że im mniej jest przyjazna użytkownikowi strona mobilna, tym szybciej przerywa on wyszukiwanie, co pociąga także utratę zainteresowania firmą a nawet zaniechanie kupna produktu, czy skorzystania z usługi. Jak przekłada się to na liczby? Aż 96 proc. użytkowników opuszcza niedopasowane do urządzeń mobilnych strony i szuka informacji gdzie indziej. Oprócz tego rośnie udział internautów kupujących mobilnie – według raportu mShopper
(http://www.ecommercepolska.pl/files/3214/2493/6753/raport_mShopper_Polacynazakupachmobilnych_luty2015_nowe.pdf) jest to 24 proc. wszystkich internautów.

separator

img-customers

Nie trać klientów

Klient, który odwiedza stronę Twojej firmy na urządzeniu mobilnym i widzi, że wita go dobrze wykonana wersja mobilna jest z reguły mile zaskoczony. Nowoczesny przedsiębiorca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i ułatwia im znalezienie informacji na własnej stronie. Dokładnie tego, oprócz wysokiej jakości produktów i usług, oczekują Twoi klienci. Ponadto zaprojektowanie mobilnej wersji strony pozwoli m.in. na uzyskanie lepszej konwersji zakupowej, zważywszy na fakt, że wkrótce ruch mobilny może znacząco przewyższyć ruch pochodzący z komputerów stacjonarnych oraz laptopów. Lekceważenie internetowej strony mobilnej jest więc równoznaczne z utratą klientów.

separator

img-google-dev

W porządku, co muszę zrobić?

Być może Twoja strona jest „mobile friendly”, ale wcale o tym nie wiesz. Przekonać się o tym możesz wykonując test dostępny pod adresem
http://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

 

Jeżeli otrzymasz pozytywny komunikat

 

to znaczy, że Twoja strona jest wstępnie przygotowana do korzystania z niej przez użytkowników na urządzeniach mobilnych. Nie oznacza to jednak, że to koniec pracy. Potrzebna jest kosmetyka, w tym w szczególności dotycząca tych elementów, które nie wyświetlają się w prawidłowy sposób.

 

Jeżeli test zwróci wynik negatywny, np.:

 

 

musisz w pierwszej kolejności poprawić uwagi dotyczące strony wyświetlone po lewej stronie. To jednak nie koniec. Warto pomyśleć o zaplanowaniu ścieżki użytkownika na mobilnej wersji strony – priorytetem jest zawsze jego dobro, co jest premiowane od Google lepszą pozycją. W szczególności należy dać użytkownikowi możliwość przeglądania strony internetowej w wersji komputerowej na ekranie smartfonu, czy tabletu.

separator

img-whattodo

Nie mam mobilnej wersji strony lub nie wyświetla się ona zbyt dobrze. Co teraz?

Pierwszą deską ratunku jest skorzystanie z narzędzi dla Webmasterów (https://www.google.com/webmasters/tools/?hl=pl). Jeżeli jednak nie radzisz sobie ze spełnieniem wszystkich wymagań stawianych przed mobilną wersją Twojej strony, potrzebna będzie pomoc doświadczonego programisty, który odpowiednio potraktuje mobilne roboty Google. Potrzebna będzie również analiza, czy dla danej strony bardziej opłacalne będzie stworzenie responsywnego szablonu (RWD), czy też zaprojektowanie dedykowanej wersji mobilnej z przekierowaniem na subdomenę „m” (np. m.twojastrona.pl).

separator

Jeśli potrzebujesz w tym lub innym zakresie pomocy, skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy.