Dobór odpowiednich słów kluczowych, na które chcielibyśmy się reklamować, jest bardzo istotny.
Słowa kluczowe wykorzystuje się przede wszystkim w:
- optymalizacji strony,
- pozycjonowaniu,
- reklamach AdWords.
Dzięki temu działaniu uzyskujemy de facto rozpoznanie całego rynku i konkurencji. Możemy uzyskać informacje o liczbie wyszukań danego słowa w miesiącu w skali całej Polski ale również dotrzeć do słów o niskiej konkurencyjności, które mogą generować duży ruch.
Optymalną ścieżkę dobru słów kluczowych można przedstawić w następujący sposób:
- Klient dostarcza słowa kluczowe wybrane przez siebie (od kilku do kilkunastu – im więcej tym lepiej).
- Następuje analiza wszystkich podstron strony klienta w celu wygenerowania jeszcze większej ilości słów kluczowych.
- Dodatkowe działania dające w efekcie od kliku do kilkunastu tysięcy słów kluczowych do weryfikacji konkurencyjności.
- Sprawdzanie liczby wyszukań dla każdego słowa.
- Wstępne odfiltrowanie danych.
- Dostarczenie klientowi wartościowych słów i fraz kluczowych.
- Wybór odpowiednich słów przez klienta – na podstawie liczb wyników i konkurencji.