Kampanie Google AdWords

 

Kampanie Google AdWords to inaczej płatne reklamy linków, w których koszt naliczany jest za klikniecie na daną reklamę (ang. PPC – Pay Per Click) a nie za samo jej wyświetlanie.

Reklamy te pojawiają się podczas wyświetlania wyników wyszukania oraz w sieciach partnerskich korzystających z Google AdSense i udostępniających swoje powierzchnie reklamowe na własnych stronach www.

Linki reklamowe pojawiają się na pierwszych trzech pozycjach nad naturalnymi wynikami oraz po prawej stronie wyników wyszukiwania Google.

Należy pamiętać, że inwestycja w Google AdWords nie poprawi w żaden sposób naszych pozycji w naturalnych wynikach Google! Są to całkowicie dwa odmienne przypadki.

Przed uruchomieniem kampanii należy zadbać o to, aby w naszej ofercie klient znalazł wszystkie informacje, których poszukuje, a przy tym żeby były one przedstawione w przyjaznej formie. Tylko w ten sposób nasza reklama będzie efektywna, w przeciwnym wypadku narażamy się tylko na straty.

Dzięki AdWords możemy uruchomić kampanie reklamową niemal natychmiast, a dzięki jej pełnej kontroli możemy wstrzymać ją w dowolnym momencie i uruchomić znowu w dogodnym dla nas czasie. To rozwiązanie sprawdza się najlepiej przy ofertach sezonowych.

„Łączny przychód Google z AdWords i AdSense wyniosły w 2007 ponad 16 miliardów USD, zaś wszystkie formy reklamy emitowane przez Google stanowiły 23,7% rynku reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych w czwartym kwartale 2007. Według danych za rok 2010 reklama generuje dla Google’a aż 97% przychodów firmy i przyniosła ponad 33 miliardów dolarów dochodu” – Wikipedia.